We zijn er weer bijna klaar voor !

Beste jongens en meiden, het is bijna weer zover, een nieuw editie van de RSW is in wording! Graag wil ik jullie namens de organisatie van deze verse RSW alvast veel succes en een leuk verblijf op het terrein van “De Zandbergen” in Stiphout wensen.

Dit jaar is er wederom een nieuw thema vanuit het landelijke thema team bedacht: “Steam train and indian punk 4D”. Om het wat meer duidelijkheid te geven hebben wij het omgedoopt naar: “ ‘t Wilden Westen”.  We zijn zeer benieuwd wat jullie fantasie hiervan gemaakt heeft …. Laat dit dan ook zien in jullie thema aankleding van het terrein, maar ook bijvoorbeeld tijdens de warme maaltijd die jullie gaan bereiden, da’s altijd goed voor de punten.

Over punten gesproken…. De jury leden zijn te herkennen aan hun paarse das en zijn dus alleen dan in functie. Maar… punten halen is leuk, nog belangrijker is dat je het leuk hebt. Dus is er iets of heb je gewoon een vraag. Vraag het gerust aan de subkampstaf, dat is jullie leiding voor dit weekend en zullen met jullie op hetzelfde terrein aanwezig zijn en overnachten. Zij zijn te herkennen aan hun rood/zwarte das.

Dit jaar hebben we 3 plaatsen kunnen bemachtigen op de LSW (Landelijke Scouting Wedstrijden) in Baarn. Deze worden traditie getrouw gehouden tijdens het Pinkster weekend. Ik zou zeggen. Doe je best, maar sportiviteit, eerlijkheid en gezelligheid in een leuke sfeer met elkaar omgaan vinden we dan ook erg belangrijk. Hier is dan ook de “Petro Leijsten Fair Play Trofee” mee te winnen. Een graag geziene prijs in elke blokhut!

We gaan je zien!

Hans Proenings