Als sinds lange tijd is er tijdens de DSW/RSW een aanmoedingsprijs voor ploegen die zich positief onderscheiden op met name de vlakken; samenwerking, inzet, sportiviteit, kameraadschap en sfeer in de ploeg.

Sinds 2013 draagt deze aanmoedigingsprijs de naam van de toenmalige voorzitter van de RSW, Petro Leijsten en heet sindsdien: De “Petro Leijsten” FairPlay Trofee

Om deze Trofee te winnen  wordt er niet zoals bij het “algeheel punten klassement” door de jury beoordeeld, maar door de naamdrager van de trofee samen met de subkampstaf.

Tijdens de afsluiting van de RSW wordt bekend gemaakt welke ploeg de Trofee gewonnen heeft. Ieder jaar wordt er een nieuwe trofee gemaakt, de ploegen mogen deze prijs dus houden.

Winnaars van de “Petro Leijsten”-FairPlay Trofee

2023 Gidsen Scouting Leonardus.

2022 Scouts Scouting St. Jozef
2021 geen RSW